سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آشپزی
زبیر پیوسته خود را از ما به حساب مى‏داشت تا آنکه فرزند نافرخنده‏اش عبد اللّه پا به جوانى گذاشت . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

درخواست سفیر رژیم صهیونیستی از آمریکا برای ادامه فشار به ایران


 

  • درخواست سفیر رژیم صهیونیستی از آمریکا برای ادامه فشار به ایران
     ،

     «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن این هفته به آمریکا توصیه کرده است که به اعمال فشار به ایران ادامه دهد.

    اخبار سیاسی- به نوشته پایگاه خبری «جِی‌تی‌اِی»، درمر سه‌شنبه شب در مراسمی در محل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن، گفته است: «آنچه اکنون مهم است، این است که این مسیر ادامه یافته، در برابر ستیزه‌جویی ایران ایستادگی شده و فشار به ایران تا زمانی که این کشور یک بار برای همیشه بنیان آمال هسته‌ای خود را کنار بگذارد، افزایش یابد.»

    وی افزود: «اسرائیل آماده است تا در سال پیش رو هم برای انجام این کار با دولت [دونالد] ترامپ همکاری کند.»

    این هفته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم از آمریکا خواسته بود که فشار بر ایران را هرچه بیشتر افزایش دهد. 

    نتانیاهو که در ادامه تلاش‌های اخیر خود برای اثرگذاری بر روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همزمان با گام‌های تهران برای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، روز دوشنبه در قدس اشغالی نشستی خبری برگزار کرده بود، مجددا تهران را به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای متهم کرد و گفت: «تنها راه متوقف کردن حرکت ایران به سوی بمب و ستیزه‌جویی این کشور در منطقه، فشار، فشار و فشار بیشتر است.»

    ظهر همان روز هم «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مشابه به کشورهای اروپایی توصیه کرده بود که با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌ها علیه ایران را احیا کنند.

    اقدامات تازه تل‌آویو در راستای فضاسازی دوباره حول برنامه هسته‌ای ایران در حالی صورت می‌گیرد که تهران در پاسخ به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و عدم تحقق وعده‌های کشورهای باقی‌مانده در این توافق، به مرور در حال کاستن از تعهد خود به برجام است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته در گزارشی تایید کرد که تهران به سوی نصب نسل‌های پیشرفته‌تر سانتریفیوژ حرکت کرده است.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

بهاره افشاری به تئاتر رامبد جوان پیوست+عکس


 

  • بهاره افشاری به تئاتر رامبد جوان پیوست+عکس
     ،

    تئاتری «زیبایی گاهی زن است» به کارگردانی سهراب حسینی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان قرار است از اواخر شهریور به روی صحنه برود و تا امروز دو بازیگر آن معرفی شده‌اند.

    اخبار فرهنگ و هنر- هومن برق‌نورد و بهاره افشاری بازیگرانی هستند که قرار است در این نمایش به ایفای نقش بپردازند.

    رامبد جوان درباره حضور بهاره افشاری در این نمایش نوشت: بهاره افشاری پس از مدت‌ها پا به صحنه تئاتر خواهد گذاشت و در کنار هومن برق‌نورد، نقشی متفاوت از کارهای پیشین خود ایفا می‌کند.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی


 

  • آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی
     ،

    مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسرانی کشوری درباره آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و تصمیم شهرداری تهران برای  اخذ عوارض 2 تا 5 درصدی از این تاکسی‌ها، گفت: هر کسب و کاری در پایتخت در حال استفاده از خدمات و زیرساخت‌های شهری است و طبق قانون باید عوارض آن را پرداخت کند، چراکه بخشی از درآمد شهرداری‌ها از این بخش تأمین می‌شود.

    اخبار اجتماعی-مدیرعامل اتحادیه تاکسرانی کشوری با اشاره به اینکه عوارض اخذ شده برای توسعه شهر تهران استفاده می‌شود، گفت: کلیه مشاغل مشمول اخذ عوارضمی‌شوند و این اقدامی معمول است.

    ضامنی در پاسخ به این سوال که تعیین میزان عوارض دریافتی  با چه دستورالعملی محاسبه می‌شود؟ تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف کسب و کار جدول عوارض وجود دارد که هر ساله از سوی شورای شهر و بخشنامه بودجه وزارت کشور ابلاغ می‌شود و شهرداری این اختیار را دارد نسبت به حد عوارض تعیین شده در بخشنامه درصدی کمتر را اخذ کند.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسرانی کشوری درباره آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی که در هیئت دولت در حال بررسی است، گفت: تاکسی‌های اینترنتی مزایا و معایبی دارند که اگر در چارچوب و اصول مصوب حرکت کنند، آسیبی به پایتخت وارد نمی‌کنند.

    او با تأکید بر اینکه تمام مشاغل در پایتخت باید از قوانین بالادستی خود پیروی کنند، افزود: تاکسی‌های اینترنتی نیز باید به همین شکل عمل کنند، به عنوان مثال تأیید صلاحیت راننده بخشی از مواردی است که باید طبق دستورالعمل بررسی و انجام شود و اگر طبق همین اصل حرکت و نگرش‌ها درباره فعالیت و قوانین موجود این حوزه اصلاح شود، به طور حتم تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند مفید باشند.

    ضامنی با اشاره به قید و بند‌های موجود در برخی از حوزه‌های تاکسی‌های رسمی و اینترنتی تأکید کرد: قید و بند‌ها باید در دو حوزه تاکسی‌های رسمی و اینترنتی اصلاح و مدیریت همراه با نظارت اعمال شود.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کشوری تصریح کرد: یکی از اهداف مدیران تاکسی‌های اینترنتی، استفاده از ظرفیت رانندگان تاکسی‌های حرفه‌ایاست که با ابلاغ این دستورالعمل شاهد مشارکت تاکسیران‌های حرفه‌ای نیز در این بخش خواهیم بود.

    او با تأکید بر ایجاد زمینه رقابت عادلانه گفت: اگر زمینه رقابت برای تاکسی‌های اینترنتی و رسمی عادلانه باشد، آنگاه شهروندان حق دارند از سرویس متناسب با نیاز خود استفاده کنند.

    ضامنی در پاسخ به این سوال که چه زمانی دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی نهایی و ابلاغ می‌شود؟ تصریح کرد: امیدواریم تا انتهای شهریور دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی جمع بندی و ابلاغ شود.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

وزارت خارجه درباره سفر ظریف بیانیه داد


 

  • وزارت خارجه درباره سفر ظریف بیانیه داد
     ،

    روابط عمومی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به شهر بیاریتز به دعوت دولت فرانسه و در حاشیه اجلاس سران گروه 7 و بازتاب‌های رسانه‌ای گسترده آن، از کلیه رسانه‌های داخلی درخواست می‌کند تا صرفا به منابع اصلی اطلاع رسانی، از جمله اظهارات مستقیم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه رجوع کنید؛ لذا استناد به منابع آگاه، چه در داخل وزارت امور خارجه و چه بیرون از آن، هیچ موضوعیتی نداشته و صرفا به گمانه زنی‌های بی حاصل و خارج از موضوع دامن خواهد زد.

    اخبار سیاسی- این انتظار از اصحاب محترم رسانه وجود دارد تا تنها به کانال‌های معتبر، نام و نشان دار و متقن استناد کرده و اخبار درست را در اختیار افکار عمومی قرار دهند؛ ضمن آنکه منابع خارجی هم با جهت گیری و به منظور اثرگذاری بر تصمیمات، اخبار کذب را با چنین شیوه‌هایی منتشر می‌کنند که ضروری است بازنشر اطلاعات و اخبار از منابع خارجی نیز با دقت و احتیاط بیشتری صورت پذیرد.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

برای مردم جهان، زمین کافی نیست!/ اینفوگرافی


 

  • برای مردم جهان، زمین کافی نیست!/ اینفوگرافی
     ،

    اثرات استفاده بیش از حد از منابع زمین باعث نابودی جنگل‌ ها، فرسایش خاک، از بین رفتن گوناگونیِ زیستی و افزایش دی‌اکسید کربن در جو زمین شده است که مورد آخر، موجب تشدید گرمایش زمین و به وجود آمدن الگوهای شدید آب و هوایی شده است. شبکه جهانی فوت‌پرینت در تاریخ 29 ژوئیه سال 2019 میلادی اعلام کرد که انسان‌ها از سقف حداکثری استفاده از منابع طبیعی در این سال عبور کرده‌اند. رسیدن به این میزان مصرف، آن هم پنج ماه مانده به پایان سال میلادی، نشان می‌دهد که انسان 1.75 برابر سریع‌تر از توانایی بازسازی منابع طبیعی به وسیله اکوسیستم‌ها، از این منابع استفاده می‌کند.


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 8
امروز:   3 بازدید
دیروز:   2  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
آشپزی
اوقات شرعی
لینک دوستان

آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com