سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آشپزی
آن که دورى سفر را یاد آرد ، خود را براى آن آماده دارد . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

شنبه 98 خرداد 18  9:19 عصر

رکورد افت مقبولیت ائتلاف مرکل


 

  • رکورد افت مقبولیت ائتلاف مرکل
     ،

    نتایج نظرسنجی که روز شنبه منتشر شده حاکی از رکوردزنی افت مقبولیت حزب محافظه‌کار به رهبری آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان است و در مقایسه با گذشته افت بیشتری نسبت به احزاب مخالف پیدا کرده است.

    تردید‌ها درباره دوام ائتلاف احزاب راست و چپ به رهبری مرکل تا سال 2021 به دلیل نابسامانی در درون شرکای حزب دموکرات مسیحی افزایش یافته و بسیاری از کارشناسان احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام طی سال آینده را در حال افزایش می‌بینند.

    نتایج نظرسنجی فورسا نشان می‌دهد که بلوک محافظه‌کار تنها 24 درصد آرا را در اختیار دارند که دو درصد کمتر از یک هفته گذشته است.

    دموکرات مسیحی‌ها با 12 درصد در پایین‌ترین میزان خود باقی مانده‌اند و بسیاری از اعضای ائتلاف محافظه‌کار به دنبال ترک دولت و پیوستن به مخالفان هستند.

    در مقابل سبزها که در انتخابات پارلمان اروپا جایگاه دوم را در اختیار گرفتند با 27 درصد آرا بیشترین میزان مقبولیت را دارا هستند.

    در صورتی که ائتلاف مرکل با فروپاشی مواجه شود، آلمان ممکن است با انتخابات زودهنگام یا یک دولت اقلیت یا ائتلاف بزرگی از سه بلوک احزاب مواجه شود.

    هر کدام از این سناریوها باعث تسریع خروج مرکل از قدرت خواهد شد. مرکل که 14 سال است صدراعظم آلمان است ریاست حزب دموکرات مسیحی را به «آنگرت کرامپ کارنبائور» واگذار و اعلام کرده که دیگر به دنبال پست صدراعظمی نیست.

    در نظرسنجی فورسا، کرامپ کارنبائور نتوانسته حمایت پرسش‌شوندگان آلمانی از خود را افزایش دهد و تنها 19 درصد اعلام کرده‌اند که در صورت برگزاری رای‌گیری مستقیم از وی حمایت خواهند کرد که 2 درصد پایین‌تر از هفته پیش است.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

پنج شنبه 98 خرداد 16  10:42 عصر

دلیل استعفای وزیر آموزش و پرورش چه بود؟


 

  • دلیل استعفای وزیر آموزش و پرورش چه بود؟
     ،

    جبار کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: بطحایی به علت عدم همکاری هیات دولت برای مشکلات فرهنگیان استعفا داد.

    اخبار سیاسی-متن کامل بدین شرح است: 

    سید محمد بطحایی وزیر آموزش پرورش به علت عدم همکاری هیات دولت با ایشان در جهت حل مشکلات فرهنگیان استعفا داد.


    گفتنی است از صبح امروز سایت‌های مختلف که عمدتا وابسته به دولت هستند خبر استعفا وزیر آموزش و پرورش را بازتاب دادند. 

    این در حالی است که آنها اعلام می‌کردند که این وزیر دولت استعفای خود را در حاشیه جلسه هیات دولت یعنی 4 روز پیش تقدیم حسن روحانی کرده است. 

    همچنین برخی گمانه‌زنی‌ها از استعفای بطحایی حکایت از نامزدی وی برای انتخابات مجلس است و چون امروز پنج شنبه (16 خرداد) آخرین مهلت استعفای مسئولان برای نامزدی در انتخابات مجلس است این خبر بازتاب پیدا کرده است. 

    یکی دیگر از مباحثی که در مورد استعفای بطحایی عنوان می‌شود ناراحتی حسن روحانی از نوع عملکرد وزیر آموزش و پرورش است. 

    باید منتظر ماند تا رسما یکی از مسئولان دولتی و یا وزارت آموزش و پرورش در این خصوص واکنش نشان دهند. 


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

آزادسازی 23 منطقه در سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی در حومه استان‌ حماه


 

  • آزادسازی 23 منطقه در سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی در حومه استان‌ حماه
     ،

    نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان این کشور از آغاز عملیات نظامی در حومه استان‌ حماه در 26 آوریل (ششم اردیبهشت)، توانسته‌اند 23 روستا و شهرک را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

    بنابر گزارش پایگاه خبری عنب‌بلدی، نیروهای ارتش سوریه موفق شده‌اند مناطق جنابرة، تل عثمان، جابریة، تل هواش، تویه، شیخ ادریس، کفرنبودة، قلعة المضیق، التوینه، الشریعة، باب طاقه، الحمرة، الحویز، المهاجرین، الکرکات، المستریحة، الخالدی و الحردان را در شمال و غرب استان ادلب از وجود تروریست‌ها پاک کنند.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

 


 

  • [unable to retrieve full-text content]

 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

پشت پرده سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در 22 خرداد


 

  • پشت پرده سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در 22 خرداد
     ،

    پایگاه خبری «اس‌سی‌ام‌پی» گزارش داد که دولت ژاپن روز 12 ژوئن(22 خرداد) را برای سفر «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور به تهران برنامه ریزی کرده است. 

    این گزارش می‌گوید که نخست وزیر ژاپن امیدوار است در این سفر بتواند پلی برای کاهش اختلافات میان ایران و آمریکا و کاهش تنش‌ها در منطقه باشد. 

    اس‌سی‌ام‌پی افزود: سفر اخیر «محمد جواد ظریف» به توکیو و همچنین سفر سه روزه «دونالد ترامپ» به این کشور و اظهارات وی درباره ایران، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال وساطت ژاپن بین تهران و واشنگتن را افزایش داده است. مقامات ایرانی این موضوع را تایید نکرده‌اند.

    شبکه تلویزیونی FNN ژاپن به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد ترامپ اخیرا از آبه شینزو خواسته «به زودی» زمینه برگزاری دیداری میان مقام‌های ایران و آمریکا را فراهم آورد. 

    ترامپ در نشست خبری خود با نخست وزیر ژاپن در توکیو درباره ایران هم گفته بود: «می‌دانم که آقای نخست‌وزیر و کشور ژاپن روابط بسیار خوبی با رهبران ایران دارد، پس منتظر می‌مانیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد».

    ترامپ درباره سفر احتمالی نخست‌وزیر ژاپن به ایران نیز تصریح کرد: «آقای نخست‌وزیر درباره آن با من صحبت کرده و من معتقدم که ایران خواستار صحبت خواهد شد. اگر آنها بخواهند صحبت کنند، ما نیز خواستار گفت‌وگو خواهیم بود. خواهیم دید که چه می‌شود... کسی نمی‌خواهد شاهد وقوع اتفاقات بد باشد، مخصوصا من».

    براساس این گزارش، ژاپن از بزرگترین خریداران نفت ایران است  و یکی از 8 کشوری بود که به مدت شش ماه از آمریکا برای ادامه خرید نفت و میعانات گازی ایران معافیت گرفته بود. دونالد ترامپ اوایل ماه میلادی از تمدید معافیتها برای واردات نفت از ایران خودداری و اعلام کرد که سیاست به صفر رساندن درآمدهای نفتی ایران را در چارچوب اعمال فشار حداکثری در پیش گرفته است.

    این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود مدعی شده است که مساله نفت، مساله هسته‌ای، دونالد ترامپ و کره شمالی دستور کار سفر نخست وزیر ژاپن به ایران است.


 
<      1   2   3   4   5      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
چهارشنبه 103 اردیبهشت 19
امروز:   4 بازدید
دیروز:   1  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
آشپزی
اوقات شرعی
لینک دوستان

آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com