سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آشپزی
شیفته دانش داناترین مردم است . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

چین آمریکا را یک باجگیر اقتصادی دانست


 

  • چین آمریکا را یک باجگیر اقتصادی دانست
     ،

    خبرگزاری شینهوا روز جمعه گزارش کرد " وانگ یی " در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در بیشکک به خبرنگاران گفت که نمونه این باجگیری اقتصادی مانع تراشی های آمریکا برای شرکت مخابراتی چینی هواوی است.

    دولت آمریکا اعلام کرده است دیگر اجازه فعالیت به هواوی و ارتباط آن با شرکت های آمریکایی را نمی دهد و شماری از مسئولان ‌آمریکایی خواستار خارج کردن هواوی از بازار آمریکا و دیگر کشورهای غربی شده اند.

    وزیر خارجه چین اقدام آمریکا برای سرکوب یک شرکت خصوصی چین را نمونه آشکار از باجگیری اقتصادی دانست و گفت: آمریکا می خواهد به هر شکل، مسیر توسعه اقتصادی چین را مسدود کند و نمی خواهد شاهد رشد این کشور باشد.

    وی با اشاره به ضرب المثلی که عدالت همیشه پیروان و حامیان بیشتری خواهد داشت و بی عدالتی مورد حمایت قرار نمی گیرد، افزود: آمریکا اصلا دلیل و مدرک متقنی برای ممنوعیت های ایجاد شده برای هواوی ارایه نکرده است.

    وانگ یی گفت که اقدامات آمریکا هرگز از حمایت جامعه بین المللی برخوردار نخواهد شد و در بیانیه پایانی اجلاس وزیران خارجه شانگهای هم با یکجانبه گرایی و حمایت گرایی تکجانبه تجاری مخالفت شده است.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

جمعه 98 خرداد 3  2:27 صبح

کبد چرب دارید؟ ورزش کنید


 

  • کبد چرب دارید؟ ورزش کنید

    867031

    02 خرداد 1398 - 21:08

    10174 

    رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، ورزش را مهمترین عامل پیشگیری و درمان کبد چرب اعلام کرد و گفت: حدود 80 درصد افراد مبتلا به کبد چرب با ورزش درمان می‌شوند.

    خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، ورزش را مهمترین عامل پیشگیری و درمان کبد چرب اعلام کرد و گفت: حدود 80 درصد افراد مبتلا به کبد چرب با ورزش درمان می‌شوند.

    «سید موید علویان» با اشاره به اینکه تحرک بدنی یا ورزش منجر به طبیعی شدن وزن افراد می شود، افزود: چاقی عامل مهمی برای ابتلا به کبد چرب است که با ورزش منظم می توان از آن رهایی یافت.

    وی بر لزوم انجام ورزش منظم تاکید کرد و اظهار داشت: مردم باید حداقل هفته ای 3 بار و هر بار حدود 30 تا 40 دقیقه پیاده روی تند داشته باشند، این کار علاوه بر حفظ و ارتقا سلامتی، راهکاری مناسبی برای پیشگیری از بسیاری بیماری ها از جمله کبد چرب است.

    علویان با اشاره به اینکه تغذیه مناسب و دوری از استرس در پیشگیری از بیماری کبد چرب نقش مهمی دارند، تصریح کرد: رعایت تعادل در تغذیه، مصرف مواد غذایی تازه و تحرک بدنی، کبد را در برابر آسیب ها ایمن می کند.

    وی با اشاره به اینکه کبد چرب رو به افزایش است، گفت: حداقل 40 درصد ایرانیان به نحوی با کبد چرب روبرو هستند و حدود هفت درصد دانش آموزان دوره ابتدایی مبتلا به این بیماری هستند که این موارد نشان می دهد باید توجه بیشتری به این بیماری داشته باشیم.

    رئیس مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد بر لزوم ارائه آموزش به مردم برای مقابله با این بیماری تاکید کرد و گفت: پرهیز از غذاهای آماده مانند فست فودها، نخوردن نوشابه های گازدار و مصرف سبزیجات تازه در پیشگیری از کبد چرب نقش مهمی دارند.

    وی با اشاره به اینکه کبد در معرض عفونت های ویروسی مانند هپاتیت ها دچار آسیب می شود، عنوان کرد: هپاتیت های ویروسی B و C مهمترین عامل آسیب رسان به کبد هستند.

    علویان این دو نوع هپیاتیت را قابل پیشگیری و درمان دانست و اضافه کرد: هپاتیت B واکسن دارد و هپاتیت C نیز با دارو قابل درمان است.

    وی به عوامل خطر ابتلا به هپاتیت های ویروسی B و C اشاره کرد و یادآورشد: رفتارهای پرخطر جنسی، استفاده از تیغ، مسواک یا ناخن گیر مشترک، سرنگ تزریقی مشترک و خالکوبی های غیر بهداشتی از جمله عوامل خطر ابتلا به این بیماری به شمار می روند.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

تلاش 5کشور برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا


 

  • تلاش 5کشور برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا

    867061

    02 خرداد 1398 - 22:39

    6422 

    خبرگزاری فارس: «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «البناء»، امروز پنجشنبه از «پیوستن چهار کشور اروپایی» به تلاش‌هایی خبر داد که هدفش «کاهش تنش در منطقه و پایان دادن به بحران موجود میان آمریکا و ایران» است.

    سالم در گفت‌وگو با وبسایت «المعلومه» عراق گفت: مسئولان در کویت تمایل خود برای مشارکت در تلاش‌های میانجیگرانه بین تهران و واشنگتن برای دفع خطرات جنگ را ابراز کرده‌اند و سفر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به کویت، هماهنگی عربی برای کاهش تنش در منطقه را بررسی کرد.

    این نماینده عراقی با بیان اینکه «عُمان و قطر نیز به عراق اعلام کرده‌اند که از تحرکات هدفمند برای کاهش تنش در خلیج [فارس] و رسیدن به راهکار سیاسی میان تهران و واشنگتن و عدم حرکت به سوی جنگی که بر کشورهای عربی مستقیماً اثر می‌گذارد، حمایت می‌کند. همچنین طرف ترکیه‌ای نیز امید می‌رود که تا چند روز آینده به این کشورها ملحق شود و هم‌اکنون رایزنی‌هایی میان انکارا و بغداد در جریان است.

    به گفته این نماینده عراقی، در روزهای آینده یک هیأت بلندپایه از عراق و شماری از کشورهای عربی به تهران و واشنگتن می‌رود و هدفش میان‌داری و حل بحران دو طرف است.

    روز گذشته نیز میثاق الحامدی نماینده پارلمان و عضو ائتلاف الفتح به وبگاه المعلومه اعلام کرده بود که عراق «میانجیگری مهمی میان ایران و آمریکا برای دور کردن منطقه از جنگ و کاهش شدت تنش میان طرفین انجام می‌دهد».


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

اول از همه دولت باید امر به معروف شود


 

  • اول از همه دولت باید امر به معروف شود

    867074

    03 خرداد 1398 - 00:16

    507 

    خبرگزاری فارس: غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بازدید کرد.

    حداد عادل ضمن بررسی دستاوردهای فرهنگی و رسانه ای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امروز بارزترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر، کنترل فضای مجازی است.

    وی در ادامه افزود: تا زمانی که امکان کنترل و رصد دقیق فضای مجازی را نداشته باشیم و فضای مجازی را مهم نشماریم، روزانه تعداد بیشماری از افراد از مسیر حقیقی آگاهی منحرف می شوند و به مطالب و سرگرمی های سطحی و غربی مشغول می شوند.

    حداد عادل با تاکید بر اینکه قبل از امر به معروف مردم باید با فعالیت دقیق و با ظرفیت برای امر به معروف به فضای مجازی ورود کرد، گفت: یکی از مهمترین صدمات فضای مجازی در مطالبات و نقد، اتهام و افترا و ترویج کلمات ناپسند و ناهنجار در این فضا است که می تواند در پیشبرد اهداف ستاد امر به معروف و اصلاح جامعه و مسئولان نقش بسیار پر رنگی داشته باشد.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: قبل از همه دولت باید توسط مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد، تا اولاً از رهاشدگی و عدم کنترل فضای مجازی که هم باعث ضررهای فراوان برای نظام و هم مردم شده است جلوگیری کند و نیز مطابق با تاکید مقام معظم رهبری به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کند.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

کمیسیون اجرای برجام باید زودتر تشکیل شود


 

  • کمیسیون اجرای برجام باید زودتر تشکیل شود
     ،

    سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد، ضروری است تا نشست کمیسیون اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران هر چه سریعتر برگزار شود، هرچند هنوز تاریخ قطعی آن مشخص نشده است. 

    وی گفت: «ما خواستار برگزاری هر چه سریع‌تر این نشست هستیم تا گفت‌وگوهای شفاف درباره اجرای برجام آغاز شود. لازم است تا طرفین چشم در چشم یکدیگر صحبت کرده و درک کنند که بطور جمعی چه اقداماتی برای حفظ برجام لازم است انجام گیرد. متاسفانه، فعلاً هماهنگ کننده اتحادیه اروپا تاریخ دقیقی برای برگزاری این نشست مشخص نکرده است.»

    معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که آمریکا و متحدانش با اقدامات تحریک آمیز به تشدید وخامت اوضاع در خلیج فارس ادامه می‌دهد و امیدوار است که این اقدامات بالاخره کسانی را عصبانی کند.

    سرگئی ریابکوف همچنین در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد که واشنگتن عمداً به ارسال علائم مسکو در رابطه با آماده سازی تروریست‌ها در سوریه برای انجام اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی واکنشی نشان نمی دهد. 

    وی افزود: «ما دلایل و شواهدی حاکی از آماده شدن تروریست‌ها در سوریه برای انجام اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اختیار داریم. ولی جای تاسف دارد که این استدلالات بطور عمدی از سوی شرکای آمریکایی ما و متحدانش نادیده گرفته می‌شوند.»

    این دیپلمات بلندپایه گفت: «هر اتفاقی با استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه باید بدون هیچ برچسب خاصی و بر اساس شواهد و دلایل عینی، مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد. در حالیکه این شروط زمانی که واشنگتن سعی در متهم کردن مقامات دمشق در این رابطه دارد، اصلاً رعایت نمی شوند.» 

    به گفته وی، اقدامات کشورهای غربی در چارچوب سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی، به اعتبار این ارگان مهم بین المللی لطمه وارد می کند. ریابکوف افزود: «ما مایل نیستیم که آمریکا به اقدامات غیرسازنده خود به لطمه وارد کردن به این سازمان، در جهت اهداف سیاسی خاص خود ادامه دهد.»  

    معاون وزیر خارجه روسیه همچنین هشدار داد که تلاش برای سازمان دهی کودتای دولتی در ونزوئلا همچنان ادامه خواهد داشت. وی گفت: «ما بشدت مخالف ادامه تلاش‌ها برای اجرای این کودتای دولتی در ونزوئلا هستیم که آشکارا با حمایت دولت آمریکا صورت می گیرند.»

    ریابکوف همچنین یادآور شد که مسکو هنوز پیشنهاد مشخصی از طرف واشنگتن درباره دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا دریافت نکرده است، البته روسیه،همانطور که "ولادیمیر پوتین" اعلام کرده، آماده ادامه مذاکرت هستیم و از برگزاری نشست سران دو کشور استقبال می‌کند. 


 
<      1   2   3   4   5      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
امروز:   5 بازدید
دیروز:   11  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
آشپزی
اوقات شرعی
لینک دوستان

آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com