سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آشپزی
هر یک از شما آینه برادرش است . اگر رنجی را در او ببیند، دورش می سازد. [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

یکشنبه 98 اردیبهشت 8  12:36 عصر

استفاده از Google Glass در جراحی زیبایی بینی مجله ایرانگان


 

  • استفاده از Google Glass در جراحی زیبایی بینی مجله ایرانگان

    پیشرفت فناوری همواره در پیشرفت در حوزه‌ی جراحی پلاستیک نقش اساسی داشته است و Google Glass، جدیدترین دستاورد آن برای این حوزه از جراحی است. Google Glass  هدستی پیشرفته است که امکان عکس گرفتن، جست و جو کردن در اینترنت، چت کردن با دیگران و دیدن ایمیل‌ها را برای افراد فراهم می‌کند. نکته‌ی جالب این هدست این است که افراد برای استفاده از آن، نیازی به استفاده از دست‌های‌شان ندارند و هدست، تصویری که فرد می‌بیند را ضبط می‌کند. از این هدست اخیرا در جراحی زیبایی بینی هم استفاده شده است. 

    از Google Glass اخیرا در جراحی زیبایی بینی و برای رفع انحراف بینی یک بیمار استفاده شده است. بینی بیمار شکسته بود و او تمایل داشت به جراحان اجازه دهد از Google Glass استفاده کنند تا بتوانند تا جایی که امکان دارد بینی‌اش را ترمیم کنند. این اولین باری بود که از Google Glass در جراحی زیبایی بینی استفاده می‌شد، اما پیش از این هم از این هدست در اعمال جراحی دیگر استفاده شده بود. دکتر برنت پونس با استفاده از این هدست فرایند جراحی را به صورت زنده ضبط می‌کرد. در حالی که او عمل جراحی را انجام می‌داد، تصویر آن برای یک جراح دیگر که صدها مایل دورتر بود پخش می‌شد و او قادر بود، با راهنمایی کردن دکتر پونس در جراحی شرکت کند. پونس می‌توانست حرکات دست جراح دیگر را از طریق هدست ببیند. 

    استفاده از Google Glass در دنیای جراحی انقلابی به پا کرده است. قابلیت پخش کردن زنده‌ی عمل جراحی به جراحان این امکان را می‌دهد که از متخصصانی که در دیگر نقاط جهان حضور دارند، به‌عنوان دستیار و کمک در جراحی استفاده کنند. به این شکل نتیجه‌ی جراحی بهتر می‌شود و خطر آن کاهش می‌یابد. در حالی که هم اکنون جراحان کمی از Google Glass  برای جراحی زیبایی بینی استفاده می‌کنند، این جراحان به دنیا نشان داده‌اند جراحی زیبایی چطور می‌تواند از پیشرفت فناوری سود ببرد. استفاده بیشتر از این فناوری پس از مدتی به رواج یافتن آن منجر می‌شود. جراحان پلاستیک باتجربه، معمولا برای اعمال جراحی زیبایی بینی عادی به Google Glass نیاز پیدا نخواهند کرد. اما این فناوری در اعمال جراحی پیچیده می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد.  شما هم اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید، هم اکنون بهترین فرصت است. 


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

یکشنبه 98 اردیبهشت 8  12:34 عصر

راهنمای طراحی دکوراسیون یک اتاق کودک مدرن مجله ایرانگان


 

  • راهنمای طراحی دکوراسیون یک اتاق کودک مدرن مجله ایرانگان

    می‌خواهید یک اتاق زیبا و مدرن برای کودک‌تان درست کنید؟ دکوراسیون مدرن زیبایی و کاربرد را با هم ترکیب کرده‌ است و گزینه‌ای مناسبی برای اتاق کودک محسوب می‌شوند. با دکوراسیون مدرن آشنایی ندارید؟ ما نکاتی ساده را برای‌تان آورده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک اتاق کودک چند کاره و زیبا برای فرزندتان درست کنید. 

    ساده باشید

    در دکوراسیون مدرن و کاربردی، همیشه به کم بسنده کنید. وسایلی مثل عروسک‌های بزرگ و چیزهای جاگیر را به حداقل برسانید و وسایل دیگر را نیز کاربردی انتخاب کنید. خط‌های مستقیم، سطوح مسطح و بافت‌های طبیعی باید در دکوراسیون قالب باشند.

    روی کاربرد تمرکز کنید

    در دکوراسیون داخلی مدرن، این‌که چطور از فضا استفاده می‌کنید به اندازه‌ی ظاهر آن اهمیت دارد. چند کاره بودن و قابل حمل بودن از خصوصیات وسایل مدرن است. هر وقت ممکن بود، از وسایل چند کاره مثل مبل‌هایی که به تخت تبدیل می‌شوند یا کشو دارند استفاده کنید. مبلمان چرخدار نیز در دکوراسیون مدرن کاربرد زیادی دارد و این امکان را فراهم می‌کند که چیدمان آن‌ها را به سادگی تغییر دهید. هنگام طراحی دکوراسیون به کودک‌تان نیز فکر کنید. اگر قد کودک‌تان هنوز به یک متر نرسیده، مبلمان کوچک برای او تهیه کنید.

    در استفاده از فضا صرفه‌جویی کنید

    در دکوراسیون مدرن فضا اهمیت زیادی دارد و استفاده از روش‌های حفظ فضا یکی از مشخصات آن است. حس می‌کنید اتاق کودک شلوغ شده است؟ تخت او را تعویض کنید و یک تخت کوچک‌تر برایش تهیه کنید. استفاده از مبلمان و وسایل چند کاره هم در حفظ فضا نقشی اساسی دارد. 

    از رنگ‌ها درست استفاده کنید

    در دکوراسیون مدرن از رنگ‌های متضاد زیاد استفاده می‌شود. از رنگ‌های مات شروع کنید و روی طیف‌های سفید و مشکی تمرکز داشته باشد، سپس سراغ رنگ‌های روشن و متضاد بروید. بد نیست هنگام انتخاب رنگ برای اتاق کودک، به روانشناسی رنگ‌های دکوراسیون اتاق کودک نیز توجه داشته باشید. 


    با خطوط و اندازه‌ها بازی کنید

    در دکوراسیون مدرن، روی خط‌های مستقیم تمرکز کنید. از طرح‌های هندسی استفاده کنید و خطوط طبیعی پنجره و دیگر المان‌های معماری را هایلایت کنید. تنوع در اندازه و مقیاس هم یکی دیگر از مشخصه‌های دکوراسیون مدرن است. یک آینه‌ی بزرگ بالای یک میز ساده نصب کنید یا چند قاب را نزدیک به هم روی دیوار بزنید و فضای اطرافش را خالی بگذارید. یادتان باشد تضاد همه چیز را جالب‌تر می‌کند. 

    از سطوح براق استفاده کنید

    سطوح براق در دکوراسیون مدرن جایگزین بافت‌های سنتی شده‌اند و ظاهری درخشان به اتاق می‌دهند، مخصوصا اگر در کنار بافت‌های طبیعی استفاده شوند. هنگام انتخاب مبلمان، به‌دنبال پایه‌های فلزی براق باشید. وسایل باید برق بزنند. در حالی که از کروم در دکوراسیون مدرن زیاد استفاده می‌شود، برنج و طلا هم مناسب هستند.

    استفاده‌ی صحیح از نورپردازی

    نورپردازی در دکوراسیون مدرن نقش اساسی دارد. از لامپ‌های ریلی یا دیواری برای روشن کردن دیوارها استفاده کنید و با نورپردازی متمرکز، تابلوها و وسایل مهم اتاق را هایلایت کنید. لامپ باید یک اثر هنری با جزئیات و خطوط تمیز باشد. یک لوستر با رنگی غیر منتظره انتخاب کنید یا چند لامپ آویز را کنار هم بزنید.

    اتاقی درست کنید که دوستش داشته باشید

    اگر به رعایت قوانین عادت ندارید، آن‌ها را فراموش کنید. اتاق فرزندتان باید طوری باشد که شما و او دوستش داشته باشید.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

یکشنبه 98 اردیبهشت 8  12:32 عصر

سبک‌های رایج طراحی دکوراسیون اتاق خواب مجله ایرانگان


 

  • سبک‌های رایج طراحی دکوراسیون اتاق خواب مجله ایرانگان

    در این مطلب سبک‌هایی از طراحی دکوراسیون اتاق خواب را برای‌تان آورده‌ایم که ممکن است بعضی از آن‌ها باتوجه به سلیقه‌ی افراد نسبی باشند، بعضی از آن‌ها هم سال‌هاست که در دنیای طراحی دکوراسیون رواج دارند. در حالی که هر کدام از این سبک‌ها حس خاص خود را دارند، نقطه‌ی مشترک آن‌ها پیروی نکردن از قوانین سفت و سخت طراحی دکوراسیون است. شاید به همین دلیل است که این سبک‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. با مجله ایرانگان همراه باشید، تا شاید سبک دکوراسیون مورد علاقه‌ی خود را از بین این سبک‌ها پیدا کنید. 

    خانه‌ روستایی مدرن 

    این خانه‌ای نیست که مادربزرگ‌تان در آن به دنیا آمده است. در حالی که سبک روستایی مدرن المان‌های سنتی بسیاری مثل تخت‌ فلزی، کفپوش چوبی و دیوارهای چوبی رنگ شده دارد، شامل المان‌های مدرن مثل خلوت بودن دکوراسیون، استفاده از رنگ‌هایی ملایم و وسایل امروزی مثل چراغ مطالعه‌ی فلزی نیز می شود. 

    اسکاندیناویایی

    در حالی که دکوراسیون اسکاندیناویایی گستره‌ی وسیعی دارد، حسی ساده و تمیز به انسان می‌دهد و از رنگ سفید در آن استفاده‌ی زیادی می‌شود. این نوع دکوراسیون کاربردی است، خلوت است و بافت‌های متنوعی برای ایجاد گرما در آن به کار رفته است. به همین دلیل حس سردی ندارد و دعوت‌کننده، گرم و کمی رمانتیک است. 


    صنعتی

    اگر در یک انبار که به خانه تبدیل شده زندگی می‌کنید یا می‌خواهید وانمود کنید که این‌طور است، دکوراسیون صنعتی برای شما ساخته شده است. در این سبک انرژی خام، جوانی و هیجان وجود دارد و از قوانین سفت و سختی پیروی نمی‌کند. یکی از مشخصه‌های اصلی این سبک از دکوراسیون داخلی، استفاده از المان‌های ساختمانی مثل لوله‌های آب، شوفاژ، کفپوش بتونی و دیوارهای آجری است. در حالی که رنگ‌های صنعتی معمولا به خاکستری تمایل دارند، مشکی و دیگر‌های رنگ‌های تیره هم در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

    دکوراسیون هالیوودی

    این سبک در اوج دوران هالیوود یعنی دهه‌ی 40  شکل گرفت و از زرق و برق، شکوه و تجمل آن دوره الهام گرفته است. در این سبک از دکوراسیون از پارچه‌های لوکس مثل مخمل، ابریشم و ساتن در کنار خز، تور و جیر استفاده می‌شود. مبلمان جلا خورده و آینه‌ کاری شده، همین‌طور تخت‌های بزرگ لوکس و آینه‌های زیاد و لوستر از ضرورت‌های دکوراسیون هالیوودی هستند.

    دکوراسیون مدرنیستی

    دکوراسیون مدرنیستی همراه با هنر دهه‌ی 30 شکل گرفت، اما در دهه‌های 60 و 70 طرفداران زیادی پیدا کرد. مبلمان دراز و کم ارتفاع با پایه‌های باریک، خطرهای صاف و ظاهری ساده از نشانه‌های این سبک هستند. از کروم، وسایل پلاستیکی، رنگ‌های شاد و طرح‌های هندسی نیز در این سبک از دکوراسیون زیاد استفاده می‌شود. یادتان باشد که اتاق را شلوغ نکنید، اما حتما یک تابلوی رنگی روی دیوار بزنید.


    روستایی

    تعریف کردن دکوراسیون روستایی کار ساده‌ای نیست و بیشتر از این‌که یک سبک باشد، یک حس است. در دکوراسیون روستایی از مواد طبیعی استفاده می شود. چوب، ترکیب رنگ‌های طبیعی و مات، استفاده از خز و سنگ، پارچه‌های بافت‌دار و مبلمانی با ظاهری قدیمی از نشانه‌های این سبک است. البته این بدان معنی نیست که نمی‌توان در دکوراسیون روستایی از المان‌های لوکس و امروزی استفاده کرد. می‌توانید تخت را با روتختی‌های ضخیم و راحت بپوشانید و از لامپ‌های دیواری در نورپردازی استفاده کنید.

    قدیمی وینتج

    در حالی که لغت «وینتج» به هر چیزی که قبل از 20 سال پیش و پس از 100 پیش ساخته شده اشاره می‌کند، در دنیای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک‌هایی که در دهه‌های 50 و 60 طرفدارن زیادی داشتند گفته می‌شود. ممکن است بگویید به این شکل سبک وینتج گستره‌ی وسیعی دارد، اما در آن بیشتر از وسایل زنانه و رمانتیک مثل تخت‌های فلزی رنگ و رو رفته، روتختی‌های قدیمی، مبلمان سفید یا سبز با خطوطی خمیده استفاده می‌شود. 

    زن

    در حالی که نمی‌توان زن را یک سبک نامید، دکوراسیونی است که از شرق الهام گرفته و بسیار ساده، تمیز و آرامش‌بخش است. مبلمان و تابلوهایی که در این دکوراسیون استفاده می‌شوند سبکی شرقی دارند و فضای خالی در آن زیاد است. پارچه‌ها و مواد طبیعی، پرده‌های مینمال و رنگ‌های ملایم از ضرورت‌های دکوراسیون زن هستند. 


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

یکشنبه 98 اردیبهشت 8  12:30 عصر

ارتباط جراحی زیبایی بینی و سن مجله ایرانگان


 

  • ارتباط جراحی زیبایی بینی و سن مجله ایرانگان

    با بالا رفتن سن، قسمت‌های زیادی از صورت دچار تغییر می‌شوند و بینی هم از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که بینی تا سن 16 سالگی به شکل ثابتی می‌رسد، ممکن است در دوران بزرگسالی و پیری هم تغییر کند و این تغییرات، ریشه‌های محیطی یا ژنتیکی دارند. بعضی افراد با پیر شدن شاهد تغییرات زیادی در ظاهر بینی‌شان هستند و جراحی زیبایی بینی، می‌تواند به آن‌ها کمک کند ظاهری جوان‌تر داشته باشند. 

    مشکلات رایج بینی ناشی از کهولت سن

    بینی با بالا رفتن سن ممکن است به شیوه‌های متعددی تغییر کند که ما، رایج‌ترین آن‌ها را برای‌تان لیست کرده‌ایم:

    • بلند شدن نوک بینی
    • افتادگی نوک بینی
    • باریک شدن یا فرو رفتن دیواره‌های بینی
    • ضخیم شدن پوست بینی
    • باد کردن بینی
    • آویزان شدن نوک بینی
    • قوز بینی

     

    جوان کردن بینی با جراحی زیبایی بینی

     

    تمام افراد تغییرات بینی ناشی از بالا رفتن سن را تجربه نمی‌کنند و بعضی افراد که دچار این تغییرات می‌شوند، به آن‌ها توجه‌ای ندارند. اما کسانی که تغییرات ایجاد شده در بینی‌شان برای‌شان آزاردهنده است، می‌توانند از جراحی زیبایی بینی کمک بگیرند. جراحی پلاستیک روش‌های مختلفی دارد و می‌توان از آن‌ها برای ترمیم ظاهر بینی و ایجاد یک بینی طبیعی و جوان کمک گرفت. مشکلاتی از قبیل، افتادگی نوک بینی، باریک شدن دیواره‌های بینی و انحراف بینی، همه با جراحی زیبایی بینی حل‌شدنی هستند. حل این مشکلات ممکن است به بهتر شدن تنفس بیماران نیز کمک کنند. افراد حتی می‌توانند با برداشتن لایه‌ی پوست، مشکلات پوستی ناشی از پیری مثل لکه‌های روی پوست را نیز از بین ببرند. اکثر سالمندانی که سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند، یک بینی طبیعی می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند بینی‌شان شبیه بینی جوانی‌شان شود و به همین دلیل، جراحی که روی آن‌ها انجام می‌شود باید ظریف و با رویکردی طبیعی باشد. 

 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

یکشنبه 98 اردیبهشت 8  12:27 عصر

رنگ‌هایی مناسب برای دکوراسیون آرامش‌بخش مجله ایرانگان


 

  • رنگ‌هایی مناسب برای دکوراسیون آرامش‌بخش مجله ایرانگان

    طبق تحقیقات انجام شده، پرطرفدارترین سبک دکوراسیون داخلی برای اتاق خواب، دکوراسیون آرامش‌بخش است. یکی از روش‌های ساده برای آرامش‌بخش کردن دکوراسیون استفاده از رنگ‌های مناسب است. در این مطلب رنگ‌هایی که حس آرامش را به دکوراسیون می‌آورند فضای اتاق‌تان را خوشایند می‌کنند را برای‌تان آورده‌ایم. اگر به دکوراسیون آرامش‌بخش علاقه‌ای ندارید، مطالبی در خصوص دکوراسیون رمانتیک و دکوراسیون دنج نیز برای‌تان داریم.

    برای ایجاد حس آرامش در اتاق خواب، باید بیشتر از رنگ‌های سرد مثل طیف‌های خاکستری، سبز، آبی و بنفش استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد این رنگ‌ها اضطراب را کاهش می‌دهند و محیط را برای استراحت آماده می‌کنند. هم‌چنین رنگ‌های سرد فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب‌اند.

    آبی خاکستری تیره

    یکی از بهترین رنگ‌ها برای دیوارهای اتاق خواب آبی خاکستری است. این رنگ تاثیر دراماتیکی دارد و حس آرامش را به دکوراسیون اضافه می‌کند. اگر استفاده کردن از رنگی تند در دکوراسیون اتاق‌ خواب نگران‌تان می‌کند، می‌توانید با استفاده از تابلو و یک تخته‌ی بالا تخت تزئینی در دکوراسیون تنوع ایجاد کنید. برای این‌که نور در اتاق منعکس شود، برای فرش زیر تخت خواب، روتختی و سقف رنگ سفید را انتخاب کنید تا فضا تاریک نشود.

    خاکستری روشن

    اگر دوست دارید از رنگ‌های روشن در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید، خاکستری روشن می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. اتاق‌هایی که دیوارها و سقف سفید دارند سرد و خسته‌کننده می‌شوند. اما با اضافه کردن کمی خاکستری به رنگ سفید، هنوز فضای اتاق باز و روشن است اما تضاد هم در آن دیده می‌شود.


    آبی یخی یا آسمانی

    همیشه برای پیدا کردن حس رنگ‌ها، باید به طبیعت رجوع کنید. یکی از رنگ‌های آرامش بخش طبیعت، رنگ آسمان است. این رنگ یکی از بهترین رنگ‌ها برای استفاده در دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. بهتر است به‌دنبال آبی باشید که کمی خاکستری هم داشته باشد. از آن‌جایی که خاکستری رنگی مات است، می‌توان هر رنگ دیگری را در کنار آن استفاده کرد. اگر می‌خواهید فضایی آرامش‌بخش ایجاد کنید، از رنگ‌هایی مثل شکلاتی و خاکستری گرم در کنار آبی استفاده کنید.

    سبز روشن و مات

    به سبز کرفسی یا مغز پسته‌ای فکر کنید. این رنگ‌ها هم از طبیعت گرفته شده‌اند و وجود آن‌ها در خانه حس آرامش را به ارمغان می‌آورد. باز هم بهتر است سبزی انتخاب کنید که کمی خاکستری هم داشته باشد. استفاده از چوب تیره کنار این رنگ عالی است.

    ارغوانی

    دیواری به رنگ ارغوانی مات انتخاب خوبی برای اتاق خواب است. گفته می‌شود طیف‌های بنفش اضطراب را از بین می برند پس این رنگ، می‌تواند برای ایجاد حس آرامش مناسب باشد. ارغوانی رنگی سرد است پس بهتر است در کنار آن از رنگ‌های گرم استفاده کنید تا تعادل در دکوراسیون اتاق برقرار شود. استفاده از خاکستری، مشکی و طیف‌های نقره‌ای کنار ارغوانی بسیار مناسب است.


 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
دوشنبه 103 اردیبهشت 31
امروز:   41 بازدید
دیروز:   7  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
آشپزی
اوقات شرعی
لینک دوستان

آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com