سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آشپزی
هرکس در دلش، دانه خردلی از تعصّب باشد، خداوند او را روز قیامت با اعراب جاهلی برانگیزد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

چگونه بازی‌های اندروید را در کامپیوتر ویندوزی یا مک اجرا کنیم؟


 

  • چگونه بازی‌های اندروید را در کامپیوتر ویندوزی یا مک اجرا کنیم؟

    برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید در کامپیوتر روش‌های متنوعی وجود دارد. به‌عنوان مثال برخی از کروم‌بوک‌ها به‌راحتی می‌توانند این موارد را اجرا کنند. اما اگر مالک کروم‌بوک نیستید، هیچ روش رسمی برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید در کامپیوترها وجود ندارد ولی خوشبختانه برای کاربران کامپیوترهای ویندوزی و مک، روش‌های گوناگونی ارائه شده که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، بهره‌گیری از برنامه Nox است. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

    چرا می‌خواهید برنامه‌ها و بازی های اندروید را در کامپیوتر ویندوزی و مک اجرا کنید؟

    شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که اصلاً چرا باید اپلیکیشن‌هایی مانند بازی های اندروید را در کامپیوتر اجرا کنید. باید بگوییم که برای این موضوع می‌توان دلایل زیادی را مطرح کرد. به‌عنوان مثال، شاید طراح سایت هستید و به گجت اندرویدی دسترسی ندارید. با وجود اینکه مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس از ابزارهایی برای این موضوع بهره می‌برند، ولی با استفاده از شبیه‌سازهای محیط اندروید می‌توانید عملکرد سایت خود را در محیط‌های مختلف با دقت بیشتری بررسی کنید.

    این مثالی که مطرح کردیم بخش بسیار اندکی از کاربران را در بر می‌گیرد ولی اگر کاربر معمولی هستید، شاید اپلیکیشنی در اندروید باشد که مشابه آن در ویندوز یا مک پیدا نشود. به غیر از این مورد، باز هم می‌توان دلایل زیادی را برای اجرای اپلیکیشن‌ها و حتی بازی های اندروید در کامپیوتر شخصی مطرح کرد. مهم‌ترین دلیلی که کاربران به دنبال چنین راه‌حلی می‌روند، اجرای بازی های اندروید در کامپیوتر ویندوزی یا مبتنی بر مک است.

    برنامه Nox چیست؟

    بازی های اندروید

    برنامه Nox شبیه‌ساز محیط اندروید در کامپیوتر است. به زبان ساده، این برنامه محیط گوشی یا تبلت اندرویدی را در کامپیوتر شبیه‌سازی می‌کند تا بتوانید اپلیکیشن‌ها یا بازی های اندروید را در سیستم خود اجرا کنید.

    اگر از لپ‌تاپ قدیمی استفاده می‌کنید، مطمئناً نباید انتظار عملکرد فوق‌العاده‌ای را داشته باشید.Nox از جمله شبیه‌سازهای اندروید است که بخش اعظمی از منابع موجود کامپیوتر را در اختیار می‌گیرد ولی روی هم رفته می‌تواند اپلیکیشن‌های معمولی را در بیشتر کامپیوترها به‌صورت روان اجرا کند.

    در ضمن در این برنامه می‌توانید جزئیات میزان قدرت CPU و حجم حافظه رم مختص Nox را مشخص کنید. این ویژگی احتمالاً مورد توجه توسعه‌دهندگانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند اپلیکیشن خود را برای شرایط سخت‌افزاری مختلف آزمایش کنند. البته اگر از برنامه Nox برای اجرای بازی های اندروید استفاده می‌کنید، بهتر است تنظیمات پیش‌فرض را تغییر ندهید.

    بیشتر بخوانید: چگونه از گوشی‌های اندرویدی بک‌آپ بگیریم؟

    تمرکز اصلی برنامه Nox، اجرای بازی های اندروید است. در سایت Nox برای توصیف این برنامه از عبارت «یک شبیه‌ساز اندروید ایدئال برای اجرای بازی‌ها در کامپیوتر» استفاده شده است. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که Nox به‌صورت پیش‌فرض بر مبنای اندروید 5.1 (آب‌نبات چوبی) اجرا می‌شود. البته می‌توانید از نسخه‌های دیگر هم استفاده کنید ولی این نسخه، عملکرد روان‌تری نسبت به دیگر نسخه‌ها دارد.

    نحوه راه‌اندازی Nox

    بازی های اندروید

    راه‌اندازی Nox بسیار ساده و آسان است. شاید مشکل‌ترین بخش قضیه، پیدا کردن سایت رسمی این برنامه باشد زیرا در اینترنت سایت‌های زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند سایت رسمی Nox هستند. در هر صورت باید بگوییم که در ابتدای امر به سایت bignox.com مراجعه کنید که توسعه‌دهندگان زیادی از آن پشتیبانی می‌کنند.

    فایل نصب را دانلود و سپس نصب کنید. در حین نصب پیامی به نمایش درمی‌آید که در صورت برخورد با مشکل، بهتر است که آنتی‌ویروس خود را غیرفعال کنید. البته چنین مشکلی معمولاً دیده نمی‌شود. شاید هنگام اجرای Nox با ارور مربوط به نصب بودن پچ KB4100347 روبرو شوید که می‌تواند در عملکرد این شبیه‌ساز تأثیرگذار باشد. مایکروسافت این پچ امنیتی را برای مقابله با حفره Spectre منتشر کرده و با حذف آن می‌توانید عملکرد Nox را بهبود ببخشید. فقط قبل از پاک کردن این پچ، از عدم نیاز به آن اطمینان حاصل کنید.

    بازی های اندروید

    نصب و اجرای اپلیکیشن و بازی های اندروید با Nox

    بعد از اتمام نصب Nox، آموزشی کوتاه به نمایش درمی‌آید که کاربر را با محیط کلی این برنامه آشنا می‌کند. بعد از اتمام آموزش، روانه‌ی هوم اسکرین می‌شوید.

    بازی های اندروید

    به‌صورت پیش‌فرض، صفحه به‌صورت افقی نمایش داده می‌شود. از آنجایی که نسبت ابعاد نمایشگر تبلت‌ها مشابه نسبت تصویر نمایشگر لپ‌تاپ‌ها است، افقی بودن محیط موردنظر تجربه کاربری بهتری را رقم می‌زند. البته هر زمان که اپلیکیشن‌های مربوط به گوشی‌های اندرویدی را اجرا کنید، Nox به‌صورت خودکار ابعاد محیط مذکور را تغییر می‌دهد و آن را عمودی می‌کند.

    به لطف وجود Nox App Center، به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید را برای این محیط دانلود و نصب کنید. این سیستم در حقیقت بر روی گوگل پلی قرار گرفته و بعد از ورود به اکانت گوگل خود، دانلود و نصب انواع اپلیکیشن‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

    بازی های اندروید

    در بررسی‌های انجام شده، امکان یافتن و نصب تمام اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور وجود دارد. البته این موضوع تضمینی برای توانایی اجرای تمام آن‌ها نیست ولی روی هم رفته از پس اجرای بیشتر اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید برمی‌آید.

    دیگر روش‌ها برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی های اندروید در کامپیوتر

    بازی های اندروید

    در زمینه‌ی برنامه‌های شبیه‌ساز محیط اندروید، گزینه‌های زیادی مانند BlueStacks، Andy و Remix OS Player وجود دارد. اما از آنجایی که بخش اعظمی از کاربران از کامپیوترهای ویندوزی استفاده می‌کنند، برنامه Nox همواره به‌عنوان یکی از بهترین شبیه‌سازها برای ویندوز 10 مطرح می‌شود که این موضوع به ثبات، عملکرد و راحتی استفاده از آن برمی‌گردد. با وجود این نکات قوت، شاید به نظر شما Nox برای کاربردهای مختلف مناسب نباشد.

    البته Nox کاملاً هم بی‌نقص نیست. به‌عنوان مثال طبق گزارش‌های برخی از کاربران Reddit، گاهی اوقات این برنامه با IP آدرس‌های کشور چین ارتباط برقرار می‌کند که این موضوع در کنار مجوزهای Nox برای دسترسی به بخش‌های مختلف کامپیوتر، منجر به بروز نگرانی‌هایی شده است.

    باید خاطرنشان کنیم که شبیه‌سازها برای اینکه بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، نیازمند دسترسی به بخش‌های مختلف سیستم هستند و به همین خاطر چنین نگرانی‌هایی در مورد تمام آن‌ها ابراز می‌شود. البته چنین نگرانی‌هایی بی مبنا هم نیستند زیرا مثلاً گزارش‌هایی در مورد استخراج ارزهای دیجیتال توسط برنامه Andy با بهره‌گیری از کامپیوتر کاربران منتشر شده است.

    در هر صورت اگر به دنبال نصب چنین شبیه‌سازهایی هستید، قبل از این کار تحقیق کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

    بیشتر بخوانید: 10 ترفند برای افزایش سرعت استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

    منبع: MakeUseOf


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

بهترین برنامه‌های مدیریت دانلود برای گوشی‌ و کامپیوتر


 

  • بهترین برنامه‌های مدیریت دانلود برای گوشی‌ و کامپیوتر

    این روزها ابزار مدیریت دانلود موجود در مرورگرها امکانات قابل توجهی دارند ولی در نهایت اگر قصد دارید فایل‌های حجیمی را دانلود کنید، باید به بهره‌گیری از برنامه‌های مختص مدیریت دانلود روی بیاورید. این ابزارها، با تقسیم فایل‌ها به بخش‌های کوچک‌تر، تأثیر بسزایی در افزایش سرعت دانلود دارند.

    از دیگر امکانات قابل توجه این ابزارها، می‌توانیم به امکان برنامه‌ریزی برای شروع و پایان دانلودها اشاره کنیم که چنین قابلیتی بسیار مثمر ثمر است و کاربردهای زیادی دارد. حتی اگر چندان اهل دانلود نیستید، این برنامه‌ها می‌توانند فایل‌های مختلف را به‌صورت خودکار در پوشه‌های مختلف سیستم قرار دهند و با این کار، راحت‌تر از گذشته می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

    بهترین ابزارهای مدیریت دانلود برای ویندوز و macOS توسعه پیدا کرده است و برای اندروید هم به چند گزینه مناسب می‌توان اشاره کرد. اما برای سیستم‌عامل iOS، طبق بررسی‌های ما گزینه‌ی همه‌فن‌حریفی وجود ندارد و موارد موجود در اپ استور معمولاً اپلیکیشن‌هایی هستند که در حقیقت مرورگرهای ابتدایی قدیمی همراه با ابزار مدیریت دانلود محسوب می‌شوند. به همین خاطر برای iOS توصیه می‌کنیم که از ابزارهای داخلی این سیستم‌عامل بهره ببرید.

    uGet (ویندوز، اندروید)

    مدیریت دانلود

    این برنامه مدیریت دانلود رایگان است و خوشبختانه از ویژگی‌های متنوعی بهره می‌برد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین به لطف ارائه‌ی افزونه‌هایی برای مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و اپرا، این برنامه به‌طور کامل از مرورگرهای اشاره شده پشتیبانی می‌کند. بعد از اینکه لینک‌های فایل‌های موردنظر را کپی می‌کنید، این برنامه گزینه‌ای برای دانلود کردن آن نمایش می‌دهد و از لحاظ دانلود همزمان تعداد زیادی فایل هم امکانات قابل توجهی دارد و روی هم رفته، یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای مدیریت دانلود محسوب می‌شود.

    Xtreme Download Manager (ویندوز، مک)

    مدیریت دانلود

    یکی دیگر از ابزارهای رایگان مدیریت دانلود، Xtreme Download Manager نام دارد که در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و همچنین لینوکس اجرا می‌شود. این برنامه رابط کاربری جذابی دارد و از امکانات مختلفی هم بهره می‌برد؛ از بین آن‌ها می‌توانیم به امکان برنامه‌ریزی دانلودها و استریم ویدیوها اشاره کنیم. این برنامه برای تقریباً تمام مرورگرها (شامل کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج) افزونه ارائه داده است. روی هم رفته این مورد هم یکی دیگر از بهترین برنامه‌های رایگان مدیریت دانلود به حساب می‌آید.

    مدیریت دانلود

    برنامه Internet Download Manager که به اختصار IDM نامیده می‌شود، در بین کاربران ایرانی طرفداران پروپاقرص زیادی دارد که از برنامه به روش قانونی یا غیرقانونی استفاده می‌کنند.IDM مشخصه‌های قابل توجه متعددی دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به امکان برنامه‌ریزی پیشرفته برای دانلود، افزایش سرعت دانلود با بهره‌گیری از دیگر لینک‌های موجود، اعمال محدودیت برای سرعت دانلود، پشتیبانی از FTP و اسکن ویروس اشاره کنیم. همچنین IDM به‌طور کامل از تقریباً تمام مرورگرهای مدرن پشتیبانی می‌کند.

    بیشتر بخوانید: چرا مرورگر گوگل کروم حجم زیادی از حافظه رم را اشغال می‌کند؟

    مدیریت دانلود

    اگر از کاربران macOS هستید و به دنبال برنامه‌ی مدیریت دانلودی هستید که رابط کاربری آن مطابق با زبان طراحی این سیستم‌عامل باشد، استفاده از Folx را توصیه می‌کنیم. این برنامه با تقریباً تمام مرورگرها سازگار است و به‌صورت خودکار می‌تواند بعد از قطع و وصل شدن اینترنت، ادامه دانلود را از سر بگیرد و با تقسیم فایل‌ها به بخش‌های کوچک‌تر، سرعت دانلود را افزایش می‌دهد. این برنامه رایگان است و برای بهره‌گیری از امکاناتی مانند سازگاری بیشتر با آیتونز و قابلیت محدود کردن سرعت دانلود، باید مبلغ 20 دلار بپردازید. در ضمن باید به امکان دانلود فایل‌های تورنت هم اشاره کنیم.

    مدیریت دانلود

    این برنامه بسیار سبک، از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد و یکی از بهترین ابزارهای مدیریت دانلود در macOS است. در پشت این ظاهر ساده، امکاناتی مانند برنامه‌ریزی برای دانلود (برای مثلاً دانلودهای شبانه) و امکان دسته‌بندی فایل‌های دانلود شده برای دسترسی راحت‌تر به آن‌ها تعبیه شده است. روی هم رفته اگر علاقه‌ی زیادی به برنامه‌های دارای رابط کاربری شلوغ ندارید، بهتر است که نگاهی به این برنامه بیندازید.

    مدیریت دانلود

    این اپلیکیشن اندرویدی می‌تواند همزمان سه فایل را دانلود کند و با تقسیم فایل به 9 بخش سرعت دانلود را هم افزایش می‌دهد و در نهایت باید به تقسیم‌بندی فایل‌های دانلود شده و ظاهر ساده آن هم اشاره کنیم. در این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانید روند دانلود فایل‌ها را متوقف کنید یا از سر بگیرید و امکان برنامه‌ریزی برای دانلودها هم وجود دارد. نسخه رایگان این اپلیکیشن مدیریت دانلود تبلیغ نمایش می‌دهد و برای خلاص شدن از شر تبلیغات، باید 3 دلار بپردازید.

    مدیریت دانلود

    این اپلیکیشن مدیریت دانلود به دلیل رابط کاربری بسیار ساده‌ای که دارد، شاید ابزار توانایی به نظر نرسد ولی باید بگوییم که یکی از بهترین و سبک‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت دانلود در سیستم‌عامل اندروید است. این اپلیکیشن هم مانند دیگر موارد مشابه می‌تواند سرعت دانلود را افزایش دهد و در کنار آن از امکانات قابل توجهی بهره می‌برد. برخلاف بسیاری از دیگر اپلیکیشن‌های مشابه، این ابزار رابط کاربری مدرنی دارد و البته گاهی اوقات تبلیغاتی هم نمایش می‌دهد که با توجه به رایگان بودن آن، چنین موضوعی کاملاً طبیعی است.

    بیشتر بخوانید: 7 آنتی ویروس رایگان که به‌صورت آنلاین کامپیوتر شما را اسکن می‌کنند

    منبع: Gizmodo


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

یکشنبه 98 اردیبهشت 8  12:43 عصر

علل اصلی جراحی زیبایی بینی  


 

  • علل اصلی جراحی زیبایی بینی

    جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی در جهان است و برای افراد با سنین و پیشینه‌های مختلف مزایایی دارد. جراحی ترمیمی بینی می‌تواند وضعیت بینی را هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر کاربردی بهبود بخشد و چهره‌ای هماهنگ که همیشه آرزو داشتید را به شما هدیه کند. چه با هدف متقارن کردن صورت و چه با هدف رفع خر و پف در هنگام خواب این عمل را انجام دهید، یک چیز مسلم است و آن این‌که حتی یک تغییر جزئی در این بخش مهم صورت، نمای کل صورت را به‌طور چشمگیری تغییر می‌دهد. 

    انتظارات

    به دلیل این‌که تغییرات به وجود آمده در اثر جراحی زیبایی بینی فقط محدود به قسمت جراحی شده نمی‌شود، باید آمادگی لازم را برای نتایج ناشی از جراحی زیبایی بینی را داشته باشید. بعضی بیماران حتی پس از سال‌ها که نتیجه‌ی نهایی جراحی پلاستیک خود را می‌بینند، تعجب می‌کنند. 

    جراحان پلاستیک هنگام مشاوره دادن به بیماران سعی می‌کنند در مورد تغییرات قابل پیش‌بینی با آن‌ها صحبت کنند چون آن چیزی که پس از جراحی زیبایی بینی در آینه می‌بینند، اثر مستقیمی روی اعتماد به نفس‌تان دارد. هدف این است که با انجام جراحی زیبایی بینی بیمار احساس کند اعتماد به نفسش بهتر شده است. 

    بیماران به 4 دلیل عمده به جراحی زیبایی بینی روی می‌آورند:

    مشکلات تنفسی

    برخی افراد به دلایل ژنتیکی و یا جراحت انحراف بینی دارند، یعنی مجرایی که از طریق آن نفس می‌کشند کج است که در نتیجه‌ی آن نمی‌توانند به درستی نفس بکشند. درست است که افراد زیادی وجود دارند که با انحراف بینی که دارند بدون مشکل خاصی زندگی می‌کنند، اما افراد دیگری نیز هستند که با مشکلاتی نظیر مشکل در تنفس هنگام ورزش، خواب و غذا خوردن دست و پنجه نرم می‌کنند. کسانی‌که در حین خواب با صدای بلند خرو پف می‌کنند، ممکن است مشکل انحراف بینی داشته باشند و باز کردن و صاف کردن تیغه‌ی بینی از طریق جراحی زیبایی بینی می‌تواند کمک زیادی به آن‌ها بکند.


    تقارن

    به دلیل این‌که بینی در مرکز صورت قرار دارد، هرگونه انحراف از مرکز به سرعت نمایان می‌شود. در حقیقت، هرگاه بینی از مرکز خارج می‌شود کل توازن صورت به هم می‌ریزد. با اصلاح تقارن بینی تمام اجزای صورت در توازن قرار گرفته و به طرز زیبایی مکمل یکدیگر می‌شوند.

    اندازه

    اندازه نیز همانند تقارن با هماهنگی و توازن کلی اجزای صورت رابطه‌ی مستقیمی دارد. حتی اگر بینی کاملا در مرکز قرار داشته و صاف باشد اما به طور قابل ملاحظه‌ای بزرگ باشد، تناسب صورت به هم می‌ریزد و فکر فرد را به آن مشغول می‌کند. با جراحی زیبایی بینی می‌توان بافت‌های اضافی بینی را  برداشت و آن را کوچک کرد.

    شکل

    گاهی اوقات مشکل شکل بینی با مشکل اندازه آن اشتباه گرفته می‌شود. به‌عنوان مثال پل بینی می‌تواند عریض و نوک بینی گرد و گوشتی اما اندازه‌ی آن مناسب باشد. برخی از بیماران با اضافه کردن یا برداشتن بافت از نوک و یا پل بینی شاهد تغییرات حیرت‌آوری می‌شوند و توازن ایده‌آل را در میان اجزای صورت خود به چشم می‌بینند.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

تصورات رایج و اشتباه در مورد جراحی زیبایی بینی  


 

  • تصورات رایج و اشتباه در مورد جراحی زیبایی بینی

    جراحی زیبایی بینی یک نوع جراحی پلاستیک بسیار پیچیده و مشکل است. نه‌تنها ایجاد تناسب بین صورت و بینی کار سختی است، بلکه هر قسمت از بینی باید با دیگر قسمت‌های آن‌ هم متناسب باشد. جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین انواع جراحی پلاستیک نیز است و سال‌هاست که طرفداران زیادی دارد. با این حال، هنوز هم تصورات رایج و اشتباه زیادی در خصوص این جراحی زیبایی وجود دارد که ما رایج‌ترین آن‌ها را، برای‌‌تان آورده‌ایم.

    برداشتن قوز بینی کار ساده‌ای است

    برداشتن قوز بینی بدون تغییر دادن شکل نوک آن، باعث می‌شود نوک بینی زیادی بیرون بزند. از طرف دیگر، تغییر دادن نوک بینی بدون تغییر دادن قسمت میانی آن، باعث می‌شود پهن‌تر به‌نظر برسد. جراح پلاستیک باید دقت زیادی به جزئیات بینی داشته باشد تا بتواند تناسب را در اجزای صورت و بینی به‌وجود بیاورد.

    جراحی زیبایی بینی تحت پوشش بیمه است

    جراحی زیبایی بینی تحت پوشش بیمه نیست، مگر این‌که بینی انحراف داشته باشد و انحراف آن مشکلات تنفسی ایجاد کند. در این صورت عمل اصلاح انحراف بینی تحت پوشش بیمه خواهد بود.

    بینی که عمل شده قابل تشخیص است

    اگر جراحی زیبایی بینی درست انجام نشود، بینی را غیر طبیعی یا به اصطلاح «عملی» می‌کند. بینی‌هایی که زیادی رو به بالا هستند یا کوچک شده‌اند، نتایج یک جراحی زیبایی بینی بی‌کیفیت هستند. در سال‌های گذشته، غضروف بینی زیادی کوچک می‌شد و این، ظاهر بینی را غیر طبیعی می‌کرد و مشکلات تنفسی به وجود می‌آورد. اما امروزه جراحی زیبایی بینی به شکل دادن یک بینی طبیعی تمایل دارد.


    بینی‌ می‌تواند شبیه هر بینی که می‌خواهید باشد

    افرادی که سراغ جراحی زیبایی بینی می‌روند، باید انتظارات واقع‌گرایانه داشته باشند. صورت هر فرد متفاوت است. بینی برد پیت به صورت هر مردی نمی‌آید و درست کردن آن هم شاید ممکن نباشد. بینی هر فرد برای صورت خودش مناسب است و به همین دلیل، در جراحی زیبایی بینی سعی می‌شود بینی فرد طوری شکل بگیرد که با اجزای صورت خودش تناسب داشته باشد. داشتن بینی افراد دیگر ممکن است، اما لزوما شما را زیبا نخواهد کرد. 

    جراحی زیبایی بینی باید چند بار انجام شود

    در حالی که جراحی‌های ترمیمی پس از جراحی زیبایی بینی انجام می‌شوند، این اتفاق فقط در 15? موارد رخ می‌دهد. اگر جراحی زیبایی بینی درست انجام شود، در جراحی اول بیمار به بینی دلخواه خود خواهد رسید و نیاز به جراحی ترمیمی نخواهد بود. 

    بیهوشی خطرناک است

    بیشتر موارد جراحی زیبایی بینی با بیهوشی کامل صورت می‌گیرد و حتی برای سالمندان هم خطری ندارد. 

    جراحی زیبایی بینی فقط برای افراد ظاهربین است

    در واقع، تعداد کمی از افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند ظاهربین هستند. اکثر افراد به‌دنبال این هستند که با جراحی، تناسب را بین بینی و دیگر اجزای صورت‌شان برقرار کنند. خیلی از آن‌ها به خاطر ظاهر بینی‌شان مورد تمسخر قرار گرفته‌ و آسیب دیده‌اند. 


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

یکشنبه 98 اردیبهشت 8  12:38 عصر

نورپردازی اتاق خواب را چطور طراحی کنیم  


 

  • نورپردازی اتاق خواب را چطور طراحی کنیم

    پس از یک روز کاری، باید در خانه جایی باشد که بتوانید روی تختی گرم و نرم دراز بکشید یا روی یک مبل راحت استراحت کنید و اضطراب روز را پشت سر بگذارید. اما امروزه اتاق خواب یک اتاق چند منظوره است و ایجاد کردن چنین فضایی کمی مشکل شده است. با کوچک شدن خانه‌ها، اتاق خواب کاربردهای جدیدی پیدا کرده است. حالا اتاق خواب به‌جای این‌که اتاقی با یک تخت باشد، جایی برای کار کردن و مطالعه کردن هم دارد به همین دلیل، نورپردازی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نقش مهمی پیدا کرده است. نورپردازی اتاق خواب‌های امروزی شاید کمی پیچیده باشد، اما اگر این کار را مرحله به مرحله انجام دهید، ساده‌تر می‌شود. 

    به نوع نورپردازی که می‌خواهید و نیاز دارید فکر کنید

    وجود لامپ کنار تخت، یکی از نکاتی است که باید در نورپردازی اتاق خواب مد نظر قرار دهید. لامپ‌های رومیزی و ایستاده می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای کنار تخت باشند و تعادل و تقارن را در دکوراسیون اتاق ایجاد می‌کنند. البته اگر میز پاتختی ندارید، می‌توانید از لامپ‌های آویز هم استفاده کنید. استفاده از دیمر در اتاق خواب را فراموش نکنید. وجود دیمر این امکان را به شما می‌دهد که میزان نور اتاق را برای موقعیت‌های مختلف، تغییر دهید. لامپ‌های دیواری هم برای روشن کردن نقاطی از اتاق که لامپ‌های آویز و سقفی توانایی روشن‌کردن‌شان را ندارند، انتخاب مناسبی هستند. 

    به کاربرد نورپردازی دقت کنید

    جای قرار دادن لامپ‌ها را مشخص کنید. مطمئن شوید نزدیک جای مورد نظر پریز برق وجود دارد، تا مجبور نشوید از اول سیم‌کشی کنید. اگر جای لامپ را بدانید، می‌توانید در مورد اندازه‌ی آن نیز تصمیم بگیرید. می‌خواهید نور لامپ متمرکز باشد؟ می‌خواهید نور لامپ گسترده باشد؟ انواع نورپردازی برای هر جای اتاق خواب مناسب نیستند. ارتفاع لامپ‌های کنار تخت باید دقیق باشد. وقتی روی تخت می‌نشینید، نور لامپ کنار تخت باید روی کتابی که می‌خوانید باشد، نه در چشمان‌تان. گزینه‌ی دیگر برای کنار تخت، لامپ‌های مطالعه‌ی دسته دار هستند که قابلیت تنظیم هم دارند. 


    به میزان نور در قسمت‌های مختلف اتاق فکر کنید

    در بسیاری از خانه‌ها، اتاق خواب به جایی برای استراحت کردن، تلویزیون تماشا کردن، کتاب خواندن، ورزش کردن و کار کردن تبدیل شده است. این یعنی نورپردازی اتاق باید چند لایه باشد تا انجام کارهای مختلف در آن ممکن شود. اگر در اتاق خواب میز کار دارید، حتما یک لامپ ایستاده، دیواری یا رومیزی برای آن در نظر بگیرید که هنگام کار کردن نور کافی داشته باشید. 

    لامپ‌های آویز و سقفی نورپردازی فراگیری ایجاد می‌کنند. اما استفاده کردن از آن‌ها جلوی آینه، نور کافی برای آرایش کردن را فراهم می‌کند. در کل، نور اتاق خواب نباید زیاد باشد و در عین حال، باید در حدی باشد که بتوانید کارهای‌‌ روزمره‌ی‌تان را انجام دهید. یادتان باشد که نور طبیعی را مد نظر قرار دهید. اتاق در ساعات مختلف روز چقدر نور خواهد داشت؟ بیشترین زمان را چه وقتی از روز در اتاق خواب می‌گذرانید و چه کار می‌کنید؟ در آن زمان نور طبیعی چقدر است؟

    به سبک دکوراسیون اتاق فکر کنید

    نورپردازی بخش مهمی از دکوراسیون اتاق است. سبک دکوراسیون مورد نظرتان را مشخص کنید و آن را در نورپردازی هم مد نظر قرار دهید. در دکوراسیون داخلی باید جریان وجود داشته باشد. یادتان باشد که اتاق خواب باید برای شما آرامش به ارمغان بیاورد و در عین حال، نشان دهنده‌ی شخصیت شما نیز باشد. نورپردازی در این مسئله نقش مهمی دارد. هم‌چنین باید در خصوص انتخاب رنگ‌های دکوراسیون اتاق خواب دقت کافی را داشته باشید چون نورپردازی اتاق روی رنگ‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد. اتاق‌هایی که در دکوراسیون آن‌ها از رنگ‌های روشن زیادی استفاده شده، نسبت به اتاق‌هایی که بیشتر با رنگ‌های تیره طراحی شده‌اند به نور کمتری نیاز دارند. البته باید نور طبیعی را نیز مد نظر قرار دهید. 

    حتما برای جای کلید‌های لامپ‌ها برنامه ریزی کنید. باید آن‌ها را جایی نصب کنید که دسترسی به آن‌ها ساده باشد. مطمئن شوید کلید لامپ کنار تخت جایی باشد که در تاریکی هم بتوانید آن را پیدا کنید. 


 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
پنج شنبه 103 اردیبهشت 20
امروز:   32 بازدید
دیروز:   11  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
آشپزی
اوقات شرعی
لینک دوستان

آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com