سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آشپزی
ارزش نعمتها تنها از سنجش با ضدشان شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

چند پیشنهاد برای مراسم عروسی سازگار با محیط زیست مجله ایرانگان


 

  • چند پیشنهاد برای مراسم عروسی سازگار با محیط زیست مجله ایرانگان

    هر وقت مهمانی می‌دهید بریز و بپاش مهمان‌ها پس از رفتن‌شان همه جا به چشم می‌خورد. بشقاب‌های کاغذی، لیوان‌های کاغذی، بطری‌های شیشه‌ای و دستمال‌های استفاده شده به کوهی از آشغال تبدیل می‌شوند. از طرفی مراسم عروسی شما باید به یاد ماندنی باشد. پس بهتر نیست از این روز خاطره‌ای خوش داشته باشید و با یادآوری صدمه‌ای که به محیط زیست زدید آن را خراب نکنید؟

    ایده‌هایی که برای مراسم عروسی در این‌جا مطرح می‌کنیم همگی سازگار با محیط زیست است و می‌تواند به تولید آشغال کم‌تر کمک کند و باعث شود زندگی مشترک را با ایجاد آلودگی کمتر شروع کنید.

    خرید میوه‌های فصل

    اگر بخواهید برای مراسم عروسی میوه یا سبزی را تهیه کنید ولی فصل آن گذشته، مشکلی نیست آن محصول در یک منطقه دیگر تولید می‌شود و با کامیون‌هایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند به شهر شما ترانزیت می‌شوند و سوخت‌های فسیلی هم هوا راآلوده می‌کنند. اگر پذیرایی را محدود به محصولات تازه، فصلی و محلی کنید اولا به تولید کربن کمتر کمک کرده‌اید و دوما از اقتصاد محلی حمایت کرده‌اید. پس چرا به‌جای این‌که به‌دنبال میوه‌هایی باشید که فصل‌شان گذشته از میوه‌های فصلی و تازه استفاده نکنید. این کار به سود همه تمام می‌شود. 

    لوازم کرایه‌ای

    به احتمال زیاد می‌خواهید از ظروف و میزهای کرایه‌ای استفاده کنید. چرا لباس عروس را هم کرایه نکنید؟ می‌توانید به یکی از مراکز کرایه لباس عروس مراجعه کرده و لباسی را که با سیلقه‌ی شما جور است انتخاب کنید. ماجرا را از این زاویه نگاه کنید که پوشیدن یک لباس عروس که قبلا چند نفر دیگر نیز پوشیده‌اند و ماجرای خود را داشته‌اند؛ می‌تواند حس جالبی داشته باشد. به این شکل نیاز نیست این همه پارچه برای تهیه‌ی لباس برای هزاران عروس مصرف شود و کرایه‌ی آن بسیار مقرون به صرفه است.

    خرید لوازم عروسی که در آینده هم قابل استفاده باشد

    به فروشگاه لوازم عقد و عروسی سری بزنید و ببینید واقعا چقدر از آن لوازم بعد تمام شدن جشن به درد می‌خورند. خیلی از این لوازم را بعد از مراسم عروسی باید دور انداخت. قبل از این که تصمیم به خرید چیزی بگیرید از خود بپرسید آیا بعد از مراسم عروسی هم می‌توانم از این وسیله استفاده کنم. اگر جواب منفی بود از خرید آن صرف نظر کنید. مثلا بپرسید می‌شود این قاب عکس را بعدا روی میز آرایش اتاق خواب بگذارم یا این گلدانی که می‌خواهم بخرم، به رنگ‌های داخل آشپزخانه می‌خورد؟ کمی فکر کردن در موقع خرید کمک می‌کند چیزهایی که در آینده دور خواهید ریخت را نخرید.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

یک کوکو سبزی خوب با چه سبزی‌هایی درست می‌شود؟


 

  • یک کوکو سبزی خوب با چه سبزی‌هایی درست می‌شود؟

    856305

    07 اردیبهشت 1398 - 15:21

    2534 

    کوکو سبزی یکی از آن غذا‌های خوشمزه و در عین حال ساده است. درست کردن این غذا وقت بسیار کمی از شما می‌گیرد و برای روز‌هایی که خسته از سر کار بر می‌گردید و یا خیلی عجله دارید غذای مناسبی است.

    برترین ها - زهرا موسوی: کوکو سبزی یکی از آن غذا‌های خوشمزه و در عین حال ساده است. درست کردن این غذا وقت بسیار کمی از شما می‌گیرد و برای روز‌هایی که خسته از سر کار بر می‌گردید و یا خیلی عجله دارید غذای مناسبی است.

    کوکو سبزی یک غذای ساده و در عین حال متنوع است اگر از چند نفر بخواهید که یک فرمول برای درست کردن کوکو سبزی بدهند برای هر کدام نوع سبزی و مقدار آنها فرق دارد. این نوع کوکو ممکن است بر حسب منطقه‌ای که شخص در آنجا زندگی می‌کند دارای سبزی‌های خاصی باشد. مثلا کسانی که در شمال زندگی می‌کنند، چون کوکوی برگ سیر را به عنوان یک غذا در لیست خوراک‌های محلی خود دارند از برگ سیر بیشتر استفاده می‌کنند. اما اصل کوکو سبزی تره است و سایر سبزیجات به میزان کمتری استفاده می‌شوند.

    یک کوکو سبزی خوب با چه سبزی‌هایی درست می‌شود؟

    برای اینکه یک کوکو سبزی خوشمزه داشته باشید باید سبزی‌های تازه استفاده کنید. میزان درشتی یا ریزی سبزی در همگن شدن و یا وا نرفتن آن تاثیر دارد. اگر سبزی‌ها خیلی ریز خرد شوند آب می‌اندازند و کوکوی شما وا می‌رود و اگر خیلی درشت شوند کوکو یکدست نشده و بیشتر شبیه به تخم مرغ سرخ شده همراه با سبزی به نظر می‌رسد. کوکو سبزی بهتر است به صورت داغ سرو شود البته حواستان باشد مثل من دهانتان را نسوزانید!

    مواد لازم برای کوکو سبزی

    • تره: 200 گرم
    • جعفری: 150 گرم
    • شوید: 50 گرم
    • شنبلیله: 20 گرم
    • کاهو: 30 گرم
    • برگ سیر: سه پر
    • پیازچه: دو شاخه
    • ترخون و مرزه: به میزان کم (اختیاری)
    • تخم مرغ: 5 عدد
    • زردچوبه: 2 قاشق چایخوری
    • گردو کمی خرد شده: یک مشت کوچک
    • نمک و فلفل: به میزان لازم
    • کاری: یک قاشق چایخوری (دلخواه)
    • روغن مایع: به اندازه لازم
    • زرشک: 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)

    یک کوکو سبزی خوب با چه سبزی‌هایی درست می‌شود؟

    طرز تهیه کوکو سبزی:

    1. همه سبزی‌ها را خرد کنید آن‌ها را نه خیلی ریز و نه خیلی درشت خرد کنید. پس از خرد کردن، آن‌ها را در کاسه ریخته و تخم مرغ‌ها را به آن‌ها بیفزایید. زردچوبه، نمک و فلفل را هم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

    2. روغن را روی حرارت تقریبا زیاد در ماهیتابه روی گاز گرم کنید.

    3. مخلوط را به یکباره در ماهیتابه بریزید. بگذارید به مدت 5 تا 8 دقیقه بماند. چند دقیقه اول باید حرارت زیاد باشد و در 2 دقیقه آخر درب آن را بگذارید.

    4. آن را به آرامی با یک کفگیر لبه نازک، برگردانید یا اینکه آن را 4 قسمت کرده و برگردانده و بدون درب بگذارید حدود 3 تا 5 دقیقه سرخ شود.

    5. حالا کوکو سبزی خوش طعم شما آماده است.

    یک کوکو سبزی خوب با چه سبزی‌هایی درست می‌شود؟

    نکات لازم:

    • کاهو برای نرم شدن کوکو استفاده می‌شود تا کوکوی شما خشک و چرم مانند نباشد.
    • میزان سبزی‌ها دلخواه است. بعضی افراد همه آن‌ها را به یک اندازه می‌ریزند، اما سبزی مثل شوید در صورت مصرف زیاد باعث ایجاد یک مزه شیرین و شل شدن مواد می‌شود. همانطور که قبلا گفتیم اصل سبزی این غذا تره است.
    • زرشک باید خیسانده شده و سپس آب آن کاملا گرفته شود.
    • در صورتی که از سبزی فریزی استفاده می‌کنید باید آن را یخ زدایی کرده و آب زیادی آن را بگیرید.

    منبع: dishtales


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

یکشنبه 98 اردیبهشت 8  9:44 صبح

پیراهنی که خون به پا کرد


 

  • پیراهنی که خون به پا کرد

    856999

    08 اردیبهشت 1398 - 08:51

    3557 

    ایران نوشت: کارگر افغانستانی وقتی پیراهن گمشده‌اش را دست همکارش دید با چاقوی میوه خوری او را کشت. سرهنگ ابراهیم شریفی مقدم رئیس کلانتری 171 کهریزک در تشریح این خبر گفت: ساعت 6:30 عصر جمعه مسئولان بیمارستان واوان از مرگ پسر جوانی که از ناحیه گردن بشدت زخمی شده بود به کلانتری خبر دادند.

    مأموران پلیس با حضور در بیمارستان بررسی‌های خود را آغاز کردند و برادر مقتول را که همراهش بود مورد تحقیق قرار دادند. وی گفت: ساعاتی قبل برای دیدن برادرم به محل کارش که یک انباری در کهریزک بود رفتم. هنگامی که به محل مورد نظر رسیدم حسابی شوکه شدم، برادرم از ناحیه گردن خونریزی می‌کرد و من خیلی سریع او را به بیمارستان رساندم، اما او نتوانست دوام بیاورد و جانش را از دست داد.

    شریفی مقدم بیان کرد: مأموران در ادامه بررسی‌های خود قاتل را که یک جوان 26 ساله افغانستانی و همکار و هم ولایتی مقتول بود شناسایی و خیلی زود وی را دستگیر کردند. وی ضمن اعتراف به قتل گفت: چندی پیش پیراهن خود را گم کردم تا اینکه عصر امروز در محل کارم پیراهن خود را در دست همکارم دیدم و همین جریان باعث درگیری بین ما شد.

    ناگهان کنترل خود را از دست دادم و با چاقوی میوه خوری او را از ناحیه گردن به قتل رساندم. «قاتل و مقتول که هردو تبعه افغانستان بودند 5 سال در یک انبار واقع در کهریزک تهران با یکدیگر همکار بودند.» بنا به این گزارش، با دستور مقام قضایی متهم برای بررسی‌های بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

شنبه 98 اردیبهشت 7  11:18 عصر

قهوه جو؛ اگر سرما خورده‌اید میل کنید


 

  • قهوه جو؛ اگر سرما خورده‌اید میل کنید

    843232

    08 فروردین 1398 - 15:00

    6277 

    برای شروع روزتان نیاز به یک فنجان قهوه جو دارید؟ این دستور تهیه قهوه جو که به گونه‌ای، نوعی اوتمیل است که از بلغور جو دوسر تهیه می‌شود، مزه عشق و سلامت را به صبحانه شما خواهد داد.

    مجله قرمز: برای شروع روزتان نیاز به یک فنجان قهوه جو دارید؟ این دستور تهیه قهوه جو که به گونه‌ای، نوعی اوتمیل است که از بلغور جو دوسر تهیه می‌شود، مزه عشق و سلامت را به صبحانه شما خواهد داد. این جو خامه‌ای در قهوه، شیر بادام و دانه چیا خیس خورده و روزی پر از شادابی و طراوت را برای شما شروع می‌کند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه قهوه جو را بیاموزید.

    قهوه جو با داشتن چندین ماده آنتی اکسیدانی و ویتامین‌های A و C، سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و رفع مشکلات عصبی می‌شود. همچنین با جذب یا تجزیه‌ی ترکیبات سمی، سلامت کلی را ارتقا می‌دهد؛ بنابراین استفاده از این قهوه در رژیم غذایی روزانه، توصیه می‌شود.

    آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه جو، سلامت کلی را ارتقاء می‌بخشد و سبب پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های مختلف و بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد سیگاری یا افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند، می‌شود.

    قهوه جو علاوه بر کاهش غلظت خون، به تصفیه‌ی بهتر آن هم کمک می‌کند و کلسترول را کاهش می‌دهد. همچنین می‌دانیم که غلظت خون، سبب کندی حرکت خون در رگ‌ها و مغز شده و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و تشکیل لخته‌های خونی و سکته‌ی قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. این نوشیدنی، خون را رقیق کرده و سبب بهبود جریان خون می‌شود. علاوه بر آن، از بوجود آمدن زخم‌ها و ناراحتی‌های گوارشی جلوگیری کرده و در بهبود آن موثر است. مصرف قهوه جو برای آقایان میان سال، سالمندان و افراد سیگاری، توصیه می‌گردد.

    در زمان سرما خوردگی، مصرف روزی دو فنجان قهوه جو، در بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا موثر بوده و برای رفع تب نیز مفید است.

    مواد لازم برای تهیه‌ی قهوه جو

    • جو دوسر: ½ فنجان
    • قهوه: ¼ فنجان
    • شیر بادام شیرین نشده: ¼ فنجان
    • پودر پروتئین وانیلی: ½ پیمانه
    • دانه چیا: 1 قاشق غذاخوری

    آموزش تهیه قهوه جو

    طرز تهیه‌ی قهوه جو

    1. در یک شیشه یا کاسه کوچک، ترکیب جو، قهوه، شیر بادام، پودر پروتئین و دانه چیا را بریزید و سپس یک در روی آن قرار دهید و آن را حسابی تکان دهید. مدتی این ترکیب را در یخچال بگذارید تا هم دانه‌های جو اندکی خیس بخورد، هم ترکیب، جا بی‌افتد. پس از آن، می‌توانید نوشیدنی خود را سرو کنید.

    نکته:

    مصرف قهوه جو برای بانوان باردار، مناسب نیست و مصرف همزمان آن با دارو‌های ضد انعقاد خون، توصیه نمی‌شود.


 

نوشته شده توسط:   مهناز رسولی  

شنبه 98 اردیبهشت 7  11:18 عصر

مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی


 

  • مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    846429

    10 فروردین 1398 - 08:40

    7564 

    وب‌سایت دونفره - گلزار نورمحمدیان: در اینجا دستور یه ماهی شکم پر خوشمزه رو گذاشتم تا اگه خواستین درستش کنین و کنار خونواده از نوش جون کردنش لذت ببرین. ماهی شکم پر با مواد خیلی متفاوتی درست میشه و معمولا هر جای ایران به یه نحوی درستش میکنین و این ماهی شکم پر هم که دستورش رو اینجا براتون میذارم ماهی شکم پر به سبک شمالیه که خیلی خیلی لذیذه.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    مواد لازم برای تهیه ماهی شکم پر

    • ماهی قزل آلا: 1 عدد یا هر ماهی دیگه‌ای که میپسندین
    • سبزی معطر: 100 گرم (گشنیز، جعفری، برگ سیر، کمی نعنا)
    • گردو آسیاب شده: 1/4 پیمانه
    • پیاز داغ: 2 قاشق غذاخوری
    • رب انار: 2 قاشق غذاخوری
    • نمک و فلفل و زرچوبه: به مقدار لازم

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    مراحل تهیه ماهی شکم پر

    1. برای تهیه این ماهی شکم پر لذیذ ابتدا باید شکم ماهی رو باز کرده و کاملا تخلیه اش کنین و بشورینش. حالا داخل و بیرون شکم ماهی رو به نمک، فلفل و زرچوبه آغشته کنین و بذارین تا مواد میانی حاضر میشه کمی بمونه و مزه بگیره. بهتره روی ماهی رو هم چند برش سطحی بدین تا موقع سرخ شدن خوب مغز پخت هم بشه.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    2. حالا مایه داخل شکم ماهی رو درست کنین به این صورت که، سبزی‌های معطر خرد شده رو با کمی روغن تفت بدین تا کمی سرخ بشن، ولی از سرخ کردن زیاد پرهیز کنین تا تلخ نشن همین که کمی بپزنو بوشون بلند بشه کافیه.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    3. حالا پیازداغ و رب انار رو داخل یه ماهیتابه دیگه کمی تفت بدین.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    4. گردو آسیاب شده رو هم اضافه کرده و کمی تفت بدین.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    5. بعد سبزی‌ای که سرخ کردین رو اضافه کنین.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    6. مواد رو با هم مخلوط کرده و کمی تفت بدین حالا بچشین اگه به رب انار بیشتری احتیاج بود بر حسب سلیقه تون اضافه کنین و نمک هم فراموش نکنین. حالا مایه داخل شکم ماهی حاضره.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    7. پس داخل شکم ماهی رو باهاش پر کنین.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    8. حالا شکم ماهی رو با نخ مخصوص آشپزی بدوزین تا موادش در حین سرخ شدن بیرون نریزه و ماهی شکل خودشو حفظ کنه.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    9. داخل یه ماهیتابه به مقدار کافی روغن بریزین و وقتی حسابی داغ شدن ماهی رو بذارین داخل و با حرارت ملایم یه طرفش رو طلایی کنین.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    10. حالا ماهی رو به آرومی برگردونین و با در بسته و حرارت خیلی کم طرف دیگه هم سرخ کنین تا علاوه بر مغز پخت شدن طلایی و برشته هم بشه.

    مراحل تهیه ماهی شکم پر به سبک شمالی

    11. حالا ماهی شکم پرتون حاضره فراموش نکنین که قبل از سرو نخ شکم ماهی رو بکشین … نوش جان


 
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
دوشنبه 103 اردیبهشت 31
امروز:   38 بازدید
دیروز:   7  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
آشپزی
اوقات شرعی
لینک دوستان

آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com